dimg/yazi/22462207542120120183motor-gucu-azalmasi.jpg

Motor tereddüt eder gibi çalıştığında, bu aracı hareket ettirmek için yeterli güç üretemediği anlamına gelir.

Aşağıda, rölantide, soğukken veya ağır bir yük altında iken motor tereddütünün ilk 5 sebebi verilmiştir:

1) Arızalı Yakıt Pompası

 Yeni araçların çoğu, doğrudan yakıt deposunda bulunan yakıt pompalarıyla yapılır. Yakıt pompasının görevi, gerektiğinde motora yakıt vermektir. Yakıt pompası, sağladığı yakıt miktarında net olmalıdır. Bu, bunun için doğru baskıya sahip olması anlamına gelir. Ancak, yakıt pompası aşınmış, hasar görmüş veya arızalı ise, yanlış miktarda yakıt motora gider. Bu, özellikle bir eğimde hızlanmaya çalışan motorun tereddüt etmesine neden olacaktır.

2) Kütle Hava Akışı Sensörü

Her araç motora giren havanın miktarını tespit edebilen kütle hava akış sensörüne sahiptir. Bu bilgiyi altıktan sonra, aracın ana bilgisayarına iletilir. Oradan, uygun miktarda yakıtı vermek için yakıt enjektörleriyle iletişim kurar. Ancak, kütle hava akış sensörü arızalanır veya aşınırsa, uygun miktarda havayı algılamaz ve bu, içten yanma işleminde sorunlara neden olur. Sonuç, motor tereddütüdür.

3) Kötü Yakıt Enjektörleri 

İçten yanma odasının silindiri, içine yakıt püskürtmek için kullanılan yakıt enjektörlerine bağlıdır. Bu şekilde, doğru miktarda yakıt odadaki hava ile karışabilir ve ardından buji karışımı ateşleyebilir. Bununla birlikte, yakıt enjektörleri arızalı, yıpranmış veya en basitinden kirli ise, o zaman doğru miktarda yakıtı tüpün içine enjekte etmede başarısız olacaktır. Bu devam ettikçe, motor tereddütü kademeli olarak tekrarlanan bir şey haline gelecektir.

4) Gaz Kelebeği Konum Sensörü

 Bir aracın bilgisayarı gaz pedalına yerleştirilen basınç miktarını ve gaz kelebeği açıklığını belirtmek için gaz kelebeği konum sensörüne bağlıdır. Bu bilgilere dayanarak bilgisayar, doğru miktarın motora girmesi için yakıt ve hava karışımını değiştirir. Aşınmış veya hasar görmüş bir gaz kelebeği konum sensörü, yanlış bilgilerin bilgisayara gönderilmesine neden olacaktır. O zaman motor rölantide bulunmak veya hızlanmak gibi farklı eylemlerin doğru bilgi alınmadığı için doğru miktarda yakıtı alamayacaktır.

5) Tıkalı Yakıt Filtreleri

 Bir yakıt filtresinin işi, içten yanma odasına girmeden önce pas, kir ve diğer parçacıkların yakıtla karışmasını önlemektir. Araç sahiplerinin yakıt filtrelerini belirli bir mil sürüşten sonra periyodik olarak değiştirmeleri önemlidir. Bir arabadaki yakıt filtresi değişmezse, o zaman enkaz partikülleri sonunda filtre üzerinde birikecek ve tıkanmalarına neden olacaktır. Tıkandıktan sonra, yakıt filtreden geçerken zor bir zaman geçirir. Bu, motorun uygun miktarda yakıt alamayacağı ve motorun tereddüt etmesine neden olacağı anlamına gelir.


Sende Birşeyler De!

Success/Error Message Goes Here
Yukarı