dimg/yazi/31624206892526027011buji-cesitleri.jpg

Tüm bujilerin aynı olduğunu düşünebilirsiniz . Sonuçta, bir bujinin genel amacı yanma odasındaki basınçlı havayı ve yakıtı ateşlemek için bir elektrik akımı üretmektir . Bununla birlikte, bujiler söz konusu olduğunda bazı farklılıklar vardır. Bazıları daha verimli ve diğerlerinden daha iyi performans gösteriyorlar. Ama uyumluluğu aracınızın marka modeline göre değişim gösterir.

Tüm bujilerin merkezi bir elektrodu ve bir yan elektrodu vardır. Bu elektrotlar geleneksel olarak bakırdan yapılmıştır ancak şimdi iridyum ve platin gibi malzemelerden üretilmektedir. Ayrıca, merkez elektrotları eskisinden çok daha küçük hale getiriliyor. Bu, yanma odası için elektrik akımı üretmek için daha az voltajın gerekli olacağı anlamına gelir.

Bu yazıda dört ana buji çeşidini bakır bujiler, iridyum bujiler, platin bujiler ve çift platin bujileri karşılaştıracağız. Bazılarının, sürdüğünüz araca bağlı olarak diğerlerinden daha iyi kullanımları vardır. Hadi başlayalım...

Bakır Bujileri

Bu buji çoğunlukla katı bakırdan yapılmıştır. Merkezi elektrotu nikel alaşımından yapılmıştır ve diğer tüm bujilerin en büyük çapına sahiptir. Bu, bir elektrik akımı oluşturmak için daha fazla gerilime ihtiyaç duyacağı anlamına gelir. Nikel alaşımı yumuşak ve çok dayanıklı olmayan bir malzemedir. Bu uzun dayanmayacağı anlamına gelir. Bakır bujileri, daha yüksek elektrik ihtiyacı olmayan eski araçlarda kullanmak en iyisidir.

Artıları - 1980'den önce yapılmış daha eski araçlar için daha iyi.

Eksileri - Uzun süre dayanmazlar; Daha fazla voltaj gerektirir.

Iridium Bujileri

İridyum bujiler en uzun süre dayananlardır. İridyum, platinden daha sert ve daha dayanıklı bir metaldir. İridyum bujiler için daha fazla para ödemek zorunda kalmanıza rağmen, ödediğinizin karşılığını alırsınız. Bu bujiler, küçük bir merkez elektroduna sahiptir, bu da elektrik akımını üretmek için daha az voltaj kullandıkları anlamına gelir. Bu yüzden birçok otomobil üreticisi, araçları için iridyum bujileri önermeye başlıyor. Bu bujileri önceden taktıysanız ve yenilerine ihtiyacınız varsa, platin veya bakır seviyesine düşürmeyin, çünkü aracınızın performansını düşürürler.

Artıları - Platininden daha sert; En Uzun Süre Dayanlardır; Daha Az Gerilim Kullanır

Eksileri - Pahalı

Platin Bujileri

Bir platin bujisi bakır bir bujiye benzer, ancak merkez elektrotunun uç alanına kaynaklanmış bir platin disk vardır. Bakır buji sadece bu alanda nikel alaşımlı malzemeye sahiptir. Sonuç olarak, platin bujisi daha dayanıklıdır ve 160.000 km kadar dayanabilir. Bu tapalar ayrıca daha fazla ısı üretir, yani enkaz birikiminin azalması anlamına gelir. Elektronik distribütör ateşleme sistemine sahip yeni bir aracınız varsa, platin bujileri tavsiye edilir.

Artıları - Bakırdan daha uzun sürer; Enkaz birikimini azaltır

Eksileri - Piyasadaki en güçlü buji değil

 

Çift Platin Bujiler

Dağıtıcı ateşleme sisteminiz bir atık kıvılcım sistemi ise, çift platin bujileri önerilir. Bu sistem, bujilerin iki kez, bir kez sıkıştırma strokunun silindirinde ve diğerinin egzoz strokunun silindirinde yanmasına neden olur. İkincisi için kıvılcım israf olur çünkü orada ateşleme yoktur. Atık kıvılcım sisteminin yararı, daha güvenilir olması ve yağmur veya rutubet gibi çevresel koşullardan etkilenmemesidir.

Artıları - Atık Kıvılcım Sistemleri için önerilir; Güvenilir

Eksileri - elektronik DIS için tavsiye edilmez

Rahmi Özkal 2021-05-21 07:39:05

96 mod.toyota corolla 1.3 oto'm var lpg.li.aracım'a nasıl bir buji takılmasını tavsiye edersiniz ? Teşekkürler


Sende Birşeyler De!

Success/Error Message Goes Here
Yukarı