dimg/yazi/30850222732798725989egzersiz-yapmanin-yollari.jpg

Hiç düşünmeden düzenli egzersiz yapın ve zaten farketmeden bunu sürekli yapıyorsunuz. Dışarıda koştuğunuzda veya okulda oyun oynarken, egzersiz yapıyorsunuz. Başka ne egzersiz olarak sayılır? Spor yapmak, dans etmek ve şınav çekmek. Ayak parmaklarına dokunmak için uzanmak bile bir egzersizdir!

Egzersiz yaparken vücudunuz daha güçlü olur. Siz her gün aktif olun. Bedeniniz size teşekkür edecektir, karşılığında da hastane yollarını bile unutabilirsiniz.

Kalbini Mutlu Et!
Kalbiniz bir kastır. Her gün kan pompalayarak çok çalışıyor. Aerobik (okunuşu: air-oh-bik) egzersiz yaparak kalbinizin güçlenmesine yardımcı olun.

Aerobik "havalı" anlamına gelir. Aerobik egzersiz yaptığınızda daha hızlı nefes alırsınız, böylece daha fazla hava alırsınız. Kalbin de daha sert atar. Ana yaptığı işte daha da iyi olur yani soluduğunuz havadan oksijen almak ve tüm vücuda göndermek.

Ne Tür Egzersiz Benim İçin İyidir?
Birçok egzersiz kalbinizin pompalanmasını sağlayabilir. Bunları dene:

  • Yüzme
  • Basketbol
  • Koşma veya yürüme
  • Paten kaymak
  • Futbol
  • Bisiklet sürmek
  • İP atlama

Daha Güçlü Kasları Nasıl Alabilirim?
Bu egzersizler bacak ve kol kaslarınızı daha güçlü hale getirirler. İşte güçlü kaslar inşa etmenin diğer yolları:

  • şınav
  • barfiks
  • halat çekme 
  • kürek çekme
  • bisiklet sürmek

Nasıl Daha Esnek Olabilirim?
Esnek olmak, vücudunuzu kolayca gerebileceğiniz anlamına gelir. Esnekliği geliştiren egzersizler, sabah uyandıktan sonra büyük bir esneme yaptığınız gibi gerçekten iyi hissettirir. Gerilmenize yardımcı olacak şeyleri bulmak kolaydır:

  • Jimnastik
  • dans
  • karate
  • bükme ve uzanma

Egzersiz İyi Hissettir

Egzersiz yapmak da sizi daha iyi bir ruh haline sokabilir. Egzersiz yaparken beyniniz sizi daha mutlu hissettiren kimyasallar salar. Egzersizin iyi bir fikir olmasının başka bir nedeni!


Sende Birşeyler De!

Success/Error Message Goes Here
Yukarı