dimg/yazi/20207292992034427678kemik-yapisini-guclendirme.jpg

Bir kemik kırıldığında, bu büyük bir sorun olur çünkü kemik kırıkları çocuklar için bile iyileşmesi için zaman alan bir süreçtir .
 
Çocuklukta güçlü kemiklere sahip olmak, yaşam boyunca kemik sağlığı için bir temel oluşturur. Çocuk ya da gençken neredeyse tüm kemik yoğunluğumuzu inşa ediyoruz. Kemik oluşturma süreci çoğunlukla 20 yaş civarında tamamlanır. Zamanla kemiklerimiz zayıflar.
 
Güçlü kemiklere sahip çocuklar, yaşamın ilerleyen dönemlerinde kemik zayıflığından sorun çekmemek için daha şanslıdırlar. Bir ebeveyn olarak, çocukların sağlıklı kemikler için üç temel bileşeni almasını sağlayarak bu konuda onlara yardımcı olabilirsiniz: Kalsiyum, D vitamini ve egzersiz.
 

1. Çocuklara Yüksek Kalsiyumlu Gıdalar Verin

Kalsiyum , sağlıklı kemikler için mükemmel bir mineraldir. Süt ürünlerinde, fasülyelerde, bazı kabuklu yemişlerde ve tohumlarda ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunur. Ayrıca portakal suyu veya tahıl gibi yiyeceklere de vardır.
 
Ne yapabilirsiniz:
Çocuklarınızı yüksek kalsiyum içeren yiyecekler yemeye teşvik edin:
 
Çocuğunuz süt içiyorsa. Küçük çocukların her gün 2-3 porsiyon az yağlı süt ihtiyacı olabilirken, büyük çocukların 4 porsiyona ihtiyacı olabilir.
Çok tükettikleri gıdaları yüksek kalsiyum versiyonlarıyla değiştirmeye bakın. Fıstık ezmesi yerine badem ezmesi veya normal meyve suyu yerine kalsiyumla güçlendirilmiş portakal suyu içirin.
 
2. Çocuklara D Vitamini Desteği
D vitamini vücudun kalsiyumu emmesine yardımcı olur. Ancak çoğu çocuk D vitamini içeren birçok yiyecek yemiyor. D vitamini çok önemli olduğu için sağlıkçılar, tüm çocuklara diyetlerinde yeterince almazlarsa D vitamini takviyesi almasını önermektedir. 
 
Ne yapabilirsiniz
Doktorunuza, hemşire uygulayıcınıza, doktor asistanınıza veya bir diyetisyene çocuğunuzun ne kadar D vitamini ihtiyacı olduğunu ve onu almanın en iyi yolunu sorun.
 
3. Çocukları Egzersiz Yapmaya Teşvik Edin
Onları kullandıkça kaslarımız güçlenir. Aynı şey kemikler için de geçerlidir.
 
Yürüme, koşma, zıplama ve tırmanma gibi ağırlık taşıma aktiviteleri özellikle kemik inşa etmek için iyidir. Kemiklerimize baskı yapmak için kaslarımızın gücünü ve yerçekimini kullanırlar. Basınç, vücudun daha güçlü kemik oluşturmasını sağlar.
 
Bisiklete binmek ve yüzmek gibi aktiviteler bu ağırlık taşıyıcı basıncı yaratmaz. Genel vücut sağlığı için harikadırlar, ancak çocukların da bir çeşit ağırlık kaldırma egzersizi yapmaları gerekir.
 
Ne yapabilirsin
Çocuğunuzun ağırlık taşıma egzersizleri de dahil olmak üzere her gün en az bir saat fiziksel aktivite aldığından emin olun .
 
Herkesin yeterli kalsiyum, D vitamini ve egzersiz yapması gerekir. Ancak bunlar çocuklar için gerçekten önemlidir - özellikle de genç ve genç yaşlarda büyürken. D vitamini ve kalsiyum da tıbbi tedavinin bir parçası olarak faydalı olabilir. 


Sende Birşeyler De!

Success/Error Message Goes Here
Yukarı