dimg/yazi/23716278463173031447google-reklamlari-cesitleri.png

Globalleşen dünya ile birlikte reklam verenlerin hedef kitlesine ulaşmasıda kolaylaşmıştır. Bugün hemen her yerde karşımıza çıkan reklamlar dijital mecralarda da karşımıza çıkmaktadır. Bu mecralardan biri olan google da reklam sektörü için oldukça önemlidir. Hemen hemen en kapsamlı platform olan Google bir çok reklam türü ve sayısını içinde bulundurmaktadır. Google'ın reklam kampanyaları için geliştirdiği Adwords sayesinde reklamların hem incelenmesi hem değerlendirilip raporlaştırılması hem de ücretlendirilmesini aktif hale getirmektedir.

GOOGLE ADWORDS

Web sitesini yeni ziyaretçiler çekmek, internet satışlarını arttırmak, reklamları yerel veya küresel ağda yayınlamak için adwors çok idealdir. Adwords ile hedef kitleye yani müşteriye ulaşmanın birçok yolu vardır. Mtin tabanlı arama ağı reklamları, grafik görüntülü reklamlar, youtube video reklamları ve uygulama içi reklamlar bu yollardandır.

Arama Ağı Reklamları

Kullanıcılar sunulan ürün ve hizmeti aradığında, arama ağı reklamları Google arama sonuçlarının yanında gösterilir. Örneğin Mcdonalds olarak Google'a arama yapıldığında çıkan sayfada Mcdonalds'ın altında reklam butonunun olması gibi. Bu tarz sponsorlu reklamlar oldukça önemli hale gelmiştir.

Görüntülü Reklamlar

Görüntülü reklamlarda içerlinde ayrılır.  Metin,banner,uygulama,Gmail reklamları gibi. Bunların kullanımı ise reklamın ne çeşitte ve nerede kullanılacağı belirlendikten sonra en uygun olanı seçilir. Bu reklamlar ise örnek olarak yapılan aramalarda ve site içerisinde karşımıza çıkan görselliğiyle öne çıkan reklamlardır. Banner reklamlar ölçü olarak içlerinde ayrılır. Sitenin belli kısımlarında yer alır. Örenğin bir gazete sitesinde çıkan inşaat rekları gibi. Uygulama reklamları Google'In alışveriş mağazında uygulamların içerisnde karşımıza çıkablir. Play Store oldukça fazla sayıda kişiye ulaştığından bu alanda çok önemlidir. Örneğin Clash of Clans uygulamasını indirirken ki süreçte karşımıza çıkan ve uygulama ile beraber hala devam eden reklamlar. Gmail ile kullanıcıların gelen kutularında kaydedip kullanacağı reklamlar bu açıdan önemlidir. Örneğin gelen ürün bilgilendirmeleri gibi.

Video Reklamlar


Bu tür genellikle Youtube platformu içinde kullanılır. Görüntülü olduğu için popülerliği ve kalitesi daha fazladır. Videonun türüne bakılmaksızın yayınlanabilir. Belli bir süre izlendikten sonra reklamı geç butonu vardır. Oldukça fazla bir hedef kitleye ulaşır. Örnek verilecek olursa dinlemek istediğimiz şarkıdan önce çıkan Nescafe 3 ü birarada rekalmı gibi.


Sende Birşeyler De!

Success/Error Message Goes Here
Yukarı