dimg/yazi/28712305022751828215araba-aku-lambasi-yaniyor.jpg

Eski günlerde araç sahipleri, araç akülerinin ne zaman bitmek üzere olduğunu anlamanın sadece iki yolunu biliyorlardı.  Bu da akünün voltajını test etmeleri veya farları titremeye başlayana kadar beklemeleriydi.

Şimdi, modern araçlarda, kontrol panelinde, bilgisayar akü şarjı sorunu algıladığında yanan bir akü ışığı bulunur. Bu yararlıdır çünkü bataryanız depolanan enerjisini tamamen boşaltmadan sorunu çözme şansını size verir. Bu sayede, sürüş sırasında bir yere mahsur kalmazsınız.

Akü Lambası Yanmasının Sebebi Nedir?

# 1 - Akü Terminallerinde Korozyon

Akü kablolarının direklerde birleştiği yerde beyaz renkli kabuklu veya pudralı bir madde fark ederseniz, bu korozyondur. Yaygın bir sorundur ve genellikle marş motoru yavaşça dönerken aracınızı çalışmak için zorlanmasından anlayabiliriz. Bazen de akü kutup başlarındaki veya terminallerdeki korozyon, elektrik akışını kesebilir ve alternatörün işini engelleyebilir. Bu, aracınızı çalıştırdıktan sonra akü ışığının yanmasına neden olur. Düzeltmesi kolaydır. Basitçe akü kablolarını sökünüz ve daha sonra bir diş fırçası kullanarak direkleri ve terminalleri temizlemek için kabartma tozu ve su karışımı kullanınız.

# 2 - Gevşek Araba Akü Kablosu

Aşınmış bir akü terminalinin eksik şarja neden olması gibi, yeterince sıkı bağlanmamış bir akü kablosu, sürüş sırasında akü ışığının yanmasına neden olabilir. Genellikle bu, yolda bir tümseğe çarptıktan hemen sonra veya yeni bir batarya taktıktan hemen sonra olur.

Sabitlemek için, akü kablosu terminalinin akü direğine mümkün olduğu kadar aşağıya oturduğundan emin olun ve ardından bir anahtar veya soket (çoğu araç için 10 mm) alın ve her terminaldeki somunu iyice sıkın. Ayrıca bir miktar korozyon olduğunu fark ederseniz, sıkmadan önce temizlediğinizden emin olun.

# 3 - Zayıf Akü

Akünüz 3 yaşın üzerindeyse, dikkat etmelisiniz. Bu, özellikle aracınızı her gün sık sık kullanıyorsanız veya Adana gibi sıcak bir coğrafi bölgede yaşıyorsanız geçerlidir. Otomobil aküleri, sıcağı sıcağına kullanıldığında çok daha hızlı ölme eğilimindedir. Aracınızın aküsü ölümün eşiğindeyse, arabanızın ışığının yanmasına neden olur.

# 4 - Kötü Alternatör

Alternatörler tipik olarak bir araçta yaklaşık 5 ila 7 yıl (yaklaşık 120.000 ila 190.000 km) dayanır. Bildiğiniz gibi, alternatör siz aracı sürerken akünün tamamen şarj olmasını sağlamaktan sorumludur. Fakat sağlam bir alternatörünüz yoksa bu akünüzü dolduramayacaktır.

# 5 - Kötü Alternatör Kemeri

Alternatör kayışı, krank milini ve alternatörü birbirine bağlayan şeydir. Kötü, gevşek veya yırtılmış bir alternatör kayışı varsa, alternatörünüz düzgün şekilde karşılamaz. Sonuç olarak, aracınızın aküsü aracınızın elektrikli bileşenlerini çalıştırmak için ihtiyaç duyduğu şarjı alamaz. Böylece, aracınızın akü ışığı yanacaktır.

# 6 - Çok Fazla Konsol Aksesuarı

Akünüzde uygun voltaj varsa ve alternatörünüz gerektiği gibi şarj ediyorsa, sürüş sırasında açtığınız aksesuarların miktarı akü ışığının yanmasına neden olmamalıdır. Ancak, şarj sistemi optimum şekilde çalışmıyorsa, sürüş sırasında kullanılan elektrikli bileşenlerin miktarı pili daha yüksek hızlarda tahliye edebilir.

Aracınızın ısınması, kliması, hidrolik direksiyon ve farlar çok fazla güç gerektirir. Ön cam silecekleri, stereo, arka buz çözücü, yakıt pompası, GPS sistemi, DVD oynatıcı, hatta cep telefonunuzu şarj etme gibi diğer aksesuarları eklemeye başladığınızda, elektrik gereksinimleri artmaya başlar.

Sürüş esnasında pil ışığının yandığını fark ederseniz, bunun yardımcı olup olmadığını görmek için A / C' yi veya diğer gerekli olmayan bileşenleri kapatmayı deneyin. En azından, amacınıza ulaşmanıza ve ardından sorunu gidermenize izin vermek için pilde depolanan enerji miktarını korursunuz.


Sende Birşeyler De!

Success/Error Message Goes Here
Yukarı