dimg/yazi/28971229172771522387lastik-basinc-sensor-hatasi.jpg

Lastik basıncı sensörü, her lastiğin içinde bulunan küçük bir bilgisayardır. Az şişirilmiş bir lastiğin sürücülerini uyarmak için tasarlanmıştır.

Lastik basınç sensörlerinin iki yaygın türü

Birincisi bir vana türüdür: sensör ve vana gövdesi bir birimdir. İkincisi bir bant sensörüdür: sensör, jantın iç kısmına metal bir bantla monte edilir. Her iki sensör, basınç değeri olması gerekenden düşük olduğunda gösterge lambasını yakar ve sürücüyü düşük hava basıncıyla lastiği uyarır.

Lastik Basıncı Sensörü Arıza Mesajı Nasıl Görünüyor?

Bir lastik basınç sensörü, lastik basıncıyla ilgili bir sorun tespit ettiğinde, aracın bilgisayarına bir sinyal gönderir ve ardından ön göğüste bir ışık yakar. Bu ışık genellikle parlak sarı renktedir ve “U” şeklindeki sembolün içinde ünlem işareti (!) Gibi görünür.

Hala arabamı kullanabilir miyim?

Az şişirilmiş bir lastiğin sürülmesi, hangi lastiğin düşük olduğuna bağlı olarak aracın bir yönde veya diğer yönde çekmesine neden olabilir. Bu, sürücünün araç üzerinde kontrolünün zayıf olmasına neden olacak ve bu da çok tehlikelidir.

En Hızlı Düzeltme

Bu sorunla ilgili en hızlı ve kolay onarım, tüm lastiklerin basıncını kaliteli bir hava basıncı ölçeri ile kontrol etmektir. Bu göstergeler herhangi bir parça mağazasında ve hatta çoğu benzin istasyonunda tutulabilir.

Yedek lastiği de kontrol etmeyi unutmayın! Birçok araç yedekde bir basınç sensörüne sahiptir ve çoğu zaman göz ardı edilir.

Değiştirmek

Lastik basıncının kontrol edilmesi ve uygun özelliklere göre ayarlanması sorunu gidermezse, lastik basınç sensörünün değiştirilmesi iyi bir seçemektir. Arızalı bir lastik basıncı sensörünü değiştirmek için, kötü sensöre sahip olan tekerleğin sökülmüş olması gerekir. Lastik janttan çıktıktan sonra eski sensör çıkartılabilir ve yenisi takılabilir.


Sende Birşeyler De!

Success/Error Message Goes Here
Yukarı