dimg/yazi/24229300852487326680krank-devir-sensoru-nedir-ne-ise-yarar.jpg

İçten yanmalı motor, dönme enerjisi için krank miline bağlıdır. Krank milinin temel işlevi, pistonlu enerjiyi (doğrusal enerji olarak da bilinir) dönme enerjisine dönüştürmektir.

Daha sonra arabanın altındaki aktarma organlarının tekerleklerine güç verecektir. Bu, tekerleklerin ileri doğru dönebilmesi ve aracın bu yönde hareket etmesine izin verebilmesidir.

Krank mili konum sensörüne gelince, bu krank milinin ne kadar hızlı döndüğünü algılar. Eğirme hızını tespit ettiğinde, bu bilgiyi aracın motor kontrol ünitesine gönderir.

Bu bilgi motor kontrol ünitesinin yakıt enjeksiyon sisteminin ve ateşleme sisteminin zamanlamasının nasıl düzenlediğini açıklar çünkü motorun uygun miktarda güç üretmesi için zamanlamanın doğru olması gerekir.

Krank mili konumu, motor kontrol ünitesine bilmesi gereken her şeyi söyler. Krank milinin bir zamanlama zinciri, dişli çarkları ve eksantrik milini tahrik etmek için dişleri olan bir kayış kullandığını görürsünüz. Motor, egzoz valflerini uygun zamanlarda çalıştırmak için eksantrik miline bağlıdır.

Düzgün açılıp kapanmazlarsa egzoz sistemiyle ilgili problemler yaratır. Tüm bunlar, krank milinin işlevselliğine geri bağlanır.

Bu nedenle, motor kontrol ünitesi krank milinin pozisyonunu krank mili pozisyon sensöründen bilecektir. Krank milinin hızını konumu ile birlikte değerlendirerek, eksantrik milinin işlevselliğinin durumunu da bilecektir.


Sende Birşeyler De!

Success/Error Message Goes Here
Yukarı